niedziela, 23 marca 2014

"Obietnica" - minirecenzja

Po usłyszeniu, że "Obietnica" może pobić swoją fabułą "Salę samobójców" oraz po oglądnięciu zwiastuna od razu wiedziałam, że muszę obejrzeć ten film. Kiedy wreszcie znalazłam chwilę na kino, nie namyślałam się długo i już siedziałam w fotelu przed wielkim ekranem. Mówiąc w dużym skrócie - zawiodłam się.

Dlaczego?
Wspomniana "Sala samobójców" była dla mnie filmem... wyjątkowym. Wzbudził we mnie wiele emocji i sprawił, że po wyjściu z seansu rozmyślałam nad tym co się wydarzyło jeszcze przez dłuższy czas. Można powiedzieć, że "Obietnicy" po części nie zrozumiałam. Brakowało mi wyjaśnienia kilku sytuacji, brakowało mi "tego czegoś". Ale czy faktycznie jest taki zły?
Według mnie "Obietnica" to film podobny do "Sali samobójców" ponieważ wymaga długotrwałej analizy. Przyznam szczerze, że dopiero teraz, po dwóch dniach od wyjścia z kina dociera do mnie jakie było przesłanie filmu. Poziomem realizacji jednak mu nie dorównuje.

Dziewczyna, chłopak, miłość, tytułowa obietnica, zbrodnia. Jakie przesłanie miał dla nas scenarzysta? Z początku wydawało mi się, że chodzi tutaj o siłę miłości, jaka jest w stanie połączyć nastolatków. Myślę, że po części to też jest podkreślone, ale główną rolę miał jednak tutaj wątek ukazany bardziej pobocznie, wątek nad którym rozmyślałam przez długi czas zadając wiele pytań. Rodzice. Dorośli. Osoby, które nas wychowują. Film "Obietnica" był krzykiem młodzieży, aby ci starsi w końcu ich zauważyli. Wyolbrzymienie problemów nastolatków miało za zadanie pokazać jak bardzo są oni zagubieni w życiu. Jak bardzo boli ich obojętność rodziców, nauczycieli, starszych sąsiadów. Jak bardzo sami nie radzą sobie z własnym życiem i szukają wsparcia nie tam, gdzie powinni. Zatracają się w sobie nawzajem nie widząc w tym nic złego. Zachowują się wbrew własnej woli, aby udowodnić sobie, że potrafią. Chyba każdy chciałby być traktowany z uwagą, uczuciem, a w większości przypadków kończy się na pytaniu jedynie o szkołę. Czy naprawdę tak powinny wyglądać obecnie relacje dzieci z rodzicami? Faktem jest, że dorośli nie mają o nas bladego pojęcia. Nie wiedzą co robimy, o czym myślimy, co nas męczy, co dzieje się w naszym życiu. Najgorsze jest to, że wydaje im się, że wszystko to wiedzą.

Film z czystym sumieniem mogę polecić. Myślę, że średnia ocena jaką otrzymuje na portalach jest spowodowana głównie koniecznością dłuższego rozmyślania nad przesłaniem już po skończonym seansie ;)
Szkoda tylko, że w zdecydowanej większości obejrzą go nastolatkowie, bo moim zdaniem powinien obejrzeć go każdy rodzic.


32 komentarze:

  1. Ciekawy post. Obietnica? Okaże się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekałam na recenzje tego filmu na jakimś blogu, bo byłam go bardzo ciekawa.
    Wydaje mi się że do kina wybiorę się mimo wszystko : )
    http://neelly-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. widziałam! Bardzo mi się podobał, świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  4. dobrze napisane :)
    też wybieramy się na to do kina :)
    pozdrawiamy.
    http://julka-paulinaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna recenzja :) |
    http://patusia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Recenzja bardzo mi się podoba, nawet nie wiesz jak mnie zachęciłaś do obejrzenia ;)
    http://chmieluu.blogspot.com/2014/03/carpe-diem.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna recenzja. Nie widziałam tego filmu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Obejrzę ten film, Sala samobójców rzeczywiście jest filmem wyjątkowym, wyróżniającym się.
    cl-passione.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki bardzo przybliżyłaś mi film ;) Chętnie się na niego wybiorę! :D
    www.swiatoczamizwyklegochlopaka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. byłam na tym wczoraj i w życiu nie pomyślałabym że o to w nim chodziło! ja też za bardzo nie zrozumiałam przesłania ale teraz to ma sens :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zastanawiam się nad obejrzeniem tego filmu


    www-girlrauhlll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nie oglądałam :)

    lookofheaven.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi się podobał, ale miałam ten sam problem co Ty. Nie rozumiałam go:)


    ____________
    www.wik-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Obietnica zapowiada się ciekawie , planuję iść na to do kina z przyjaciółmi ;)
    Świetny blog ;3
    http://bag-of-adventures.blogspot.com/#_=_

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny blog :*
    www.bettyandlexi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. ostatnio byłem w kinie i widziałem zwiastun tego filmu, wydawał się mega, koniecznie muszę się w tygodniu na niego wybrać, świetna recenzja! :D
    http://simply-teenagers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam na tym filmie w dzień wagarowicza ;)
    http://aga-worldfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę wybrać się na ten film ;o Świetny blog :)
    http://kakuch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo szczery post. Widać,że masz swoje zdanie i to podoba mi się w tym blogu. Niesamowite. Musze wybrać się na ten film, bo mnie przekonałaś.Powodzenia dalej i pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny film <3 Byłamm... Polecam. A tak w ogóle to super bloog :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za odwiedziny! :) Hehe, bardzo dziękuję za słowa uznania :* a nie długo więcej przeróbek! więc zapraszam na fb byś była na bieżąco :D buźka :* I dodaję do obserwowanych z największą przyjemnością osobę (Cię) dzięki czemu aż mi się milej zrobiło :) buźka :*

    OdpowiedzUsuń
  22. A przepraszam :* Już Cie obserwuję od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  23. wybieram się na nią do kina ;))

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapraszam na LBA i pytania dla ciebie :D
    http://fashionsows.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Również byłam w kinie i rówież się zawiodłam :/ film "obietnica" nie dorasta do stóp "sali samobójcow" a szkoda :( fsjny blog będę zaglądała częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  26. ''Obietnicy'' nie oglądałam, jednak mam w planach. Owe plany są przeze mnie odwlekane w daleką przyszłość z powodu negatywnych recenzji, które zewsząd do mnie docierają. Doszłam ostatnio do podobnego wniosku, jednak bardziej ogólnikowego- większość filmów ma swoją wartość, która powinna być przez odbiorców przemyślana i ułożona w głowie. ''Obietnicę'', chociażby dlatego, że polecasz ten film, ale także z powodu owej negatywnej opinii, która jednocześnie odpycha mnie od produkcji, sprawia ona jednak, że ''Obietnica'' jest kontrowersyjna, a ja mam tendencję do tego, że często podobają mi się takie filmy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Również się zawiodłam, ten film nie dorasta sali samobójców do pięt.
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  28. niestety jeszcze nia miałam okazji go obejrzeć,jakoś mnie do ogladania polskich filmów nie ciągnie :)
    http://sisterrforever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń