poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Przeszłość nigdy nie mija


"Niedawno byliśmy dziećmi, a świat był piękny. Potem doszły problemy, uczucia, jakieś błędy."

Może to dziwne, ale kiedy wszyscy ciągle dążyli do dorosłości, ja nadal chciałam zostać beztroskim dzieckiem. I mimo że za 4 miesiące będę już pełnoletnia, nie czuję się w żadnym stopniu bardziej dojrzała. Czasem wręcz przeciwnie, chcąc zapomnieć o problemach i przytłaczającym świecie wracam wspomnieniami do tych najmłodszych lat. Na zdjęciach poniżej zobaczycie, że nie tylko wspomnieniami ;)



Czy można tęsknić za czymś, czego się nigdy nie miało? Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Czasem pragniemy niektórych rzeczy tak bardzo, że po jakimś czasie, kiedy tracimy szansę na zdobycie tego, osiągnięcie celu, wydaje nam się jakbyśmy utracili coś, co posiadaliśmy od zawsze. Z biegiem czasu podświadomie nadal tego szukamy w dorosłym życiu, w innych osobach, w innych miejscach. Wszystko wraca ze zwiększoną siłą.




Mimo wszystko robiąc ten krok w tył, do przeszłości, pamiętajmy żeby zrobić kolejne dwa w przód. To co było, już nie wróci, a zatracając się w przeszłości możemy stracić szansę na lepsze jutro. Trzeba wziąć się w garść i walczyć o siebie. Im dalej idziesz, tym lepiej poznajesz to, co zostawiasz za sobą. Halo, halo, miłe wspomnienia zostawiamy głęboko w sercu, o tych niemiłych zapominamy i żyjemy dalej pełnią życia, tak?! :)


Przeszłości nie przywrócisz. Teraźniejszości nie zatrzymasz. Przyszłości nie dogonisz.

Gdybyś miał/a szansę zmienić jedną rzecz w swoim życiu... Co by to było?

53 komentarze:

  1. bardzo fajny post,ten czas tak szybko leci,ja mam to samo uczucie niby już prawie dorosła,ale tego się tak nie odczuwa tylko w dowodzie o rok więcej lat ;*
    gdybym miała coś zmienić to chciałabym bardziej docenić to co kiedyś miałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny post ;) "Chciałabym wrócić do przedszkola. Wedy miłość polegała na pożyczaniu sobie kredek, a z przyjaciółką kłóciłam się o to, czyja babcia lepiej gotuje". Zainspirowałaś mnie tym postem, aż wyszukałam taki cytat : )
    http://passionsofcolourday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam jedną rzecz, którą stanowczo bym zmieniła, ale jest to dosyć prywatna sprawa, żeby o niej pisać.
    Ja choć mam już 23 lata (zaraz 24) i męża nadal chwilami czuję się jak taka mała dziewczynka. Dzieciństwo to piękny okres w naszym życiu, może nawet najpiękniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny post
    Zapraszam :http://julencja1.blogspot.com/
    Może obs za obs ja już Cię zaobserwowałam liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba wielu lubi mimo pełnoletności nie czuje się dorosłymi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tak samo.. Chce być pełnoletnia, dwa lata jeszcze, ale i tak nie będę dorosła..
    http://niebieskiandmietowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Niczego nie chciałabym zmienic ;) teraz wielu nastolatków nieczuje się dorosłymi tak jak to było kiedyś ..

    www.ninja-holiday-nights.blogspot.com --> zapraszam, jeśli spodoba Ci się mój blog,zaobserwuj ;>

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam 12 lat i chciałabym być wiecznie dzieckiem... Wszyscy chcą być tacy duzi, "To już za dziecinne"... Ale tak na prawdę, jakbyśmy się urodzili 10 lat temu, teraz razem gralibyśmy w klasy i głupiego Jasia >.<
    idiocisawsrodnasxd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachęcam do pytania http://ask.fm/divergentthinking

    OdpowiedzUsuń
  10. jeju jak pięknie napisane! masz racje każdy w dzieciństwie chciał być dorosły, a teraz jest odwrotnie mi też czasem brakuje tych beztroskich dni kiedy wstawałam wcześnie tylko po to by móc obejrzeć jedyneczkę, szkoda że czas tak szybko przemija :(

    MÓJ BLOG KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny post i ciekawe zdjęcia :)
    http://klaudiaabloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jej, czuję się trochę jakbyś czytała w mojej głowie... często mam podobne uczucia dotyczące przeszłości, brakuje mi pewnych osób i miejsc. Świetne zdjęcia - jesteś bardzo ładna :) |
    http://use-small-words.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne zdjęcia i śliczny misiek . <333
    Obserwuję.
    Zapraszam do mnie
    http://threeyoungfriends.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz cudny kolor włosów! Naprawdę, prześlicznie wyglądasz.
    www.maniaulfur.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne zdjęcia! Pięknie wyglądasz i mądrze piszesz:)

    Pozdrowienia!:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za odwiedziny ;****
    Tylko zapleść ci warkocze i istna Ania z Zielonego wzgórza XDD
    Mądrze piszesz, pięknie wyglądasz i masz super bloga...
    Wszystkiego można ci zazdrościć!!!

    onlythemyworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam wiele osób, które wiecznie żyją przeszłością. Lubię sobie czasem powspominać, ale ogólnie to wolę żyć w teraźniejszości. Nie lubię planować, bo przeważnie wtedy nic nie wypala.
    No ale wracając do tematu: też w sumie za kilka miesięcy będę pełnoletnia, ale bardzo chciałabym mieć znowu chociażby te 15 lat. Naprawdę nie spieszy mi się do dorosłości, pomimo tego, że zaledwie te 3 lata temu z wielką niecierpliwością odliczałam czas do osiemnastki, a teraz z dnia na dzień uświadamiam sobie, że nie będę wiecznie młoda i czas leci do przodu, czy tego chcę czy nie. Jednak jak jest się dzieckiem lub chociażby nastolatkiem nie zwraca się na to uwagi (TAK, PISZĘ JAKBYM MIAŁA JUŻ 50-TKĘ NA KARKU XDDDD).

    Pozdrawiam, ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne zdjęcia i ładny misiu ;) ♥
    http://wenu-wenu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzieciństwo jest tym, co nigdy nie wróci, ale do czego sami możemy wrócić!: -)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo mądry post. Widać, że całe serce wkładasz w tego bloga ! :)
    co powiesz na wspólną obserwacje ?
    http://life-is-beautiful17.blogspot.com/#_=_

    OdpowiedzUsuń
  21. Cześć, Aniu :) Odpisałam Ci już u siebie, ale powtórzę tutaj, bo być może nie zauważyłaś. Bardzo dziękuję za komentarz u mnie, cieszę się, że zachęciłam Cię do przeczytania "Dżumy"! ;)

    Podoba mi się powyższy wpis. "Niedawno byliśmy dziećmi, a świat był piękny. Potem doszły problemy, uczucia, jakieś błędy." Oj tak. Jestem pełnoletnia od ponad roku i zaręczam, że nie jest to nic 'fajnego'. Może dla niektórych tak, ale ja wolałabym być jeszcze dzieckiem, nic nie musieć, nie słyszeć na każdym kroku "przecież jesteś już dorosła!", jakby to mnie do czegokolwiek zobowiązywało. Może zobowiązuje, ale do pewnych rzeczy nie wystarczy być pełnoletnim, ale dojrzałym. O tym wiele osób zapomina. Znam dojrzałe dwunastolatki i nieodpowiedzialnych czterdziestolatków. Dorosłość nie polega na przekroczeniu pewnej granicy wieku, ale na przemianie wewnętrznej. Ciągle trzeba się tego uczyć. :)

    Co nie zmienia faktu, że kiedy przekroczymy magiczną granicę wieku, to... coś się niewątpliwie zmieni. ;) Zyskamy więcej praw, ale też obowiązków. Ludzie zaczynają zwracać się do Ciebie per "Pani", a Ty będziesz czuć się dziwnie. Ja niedługo kończę szkołę, ale czuję, że nie jestem jeszcze gotowa, by stawić czoła życiu.
    Życiu, które ucieka mi przez palce. Ale carpe diem i do przodu ;D

    Boże, ale masz piękny kolor włosów! Ja jestem jasną blondynką i jak tylko wspominam, że chcę się pofarbować na rudo, to od razu wszyscy krzyczą, że nie, bo będzie mi brzydko, bo mam za jasną karnację, bla bla bla... A ja zawsze tak chciałam mieć rude włosy :D

    Motywujący wpis. Dobre wspomnienia należy zachowywać, a złe wyrzucać. Mam takie szczęście, że potrafię każde wrzucić do odpowiedniego worka, gdyż z natury jestem optymistką, a nawet posunęłabym się do stwierdzenia, że idealistką. Co nie znaczy wcale, że czasem wszystko, co złe nie napada mnie ze zdwojoną siłą. Skutek tłumienia wszystkiego w zarodku. :P

    Będę zaglądać do Ciebie częściej :)
    Pozdrawiam ciepło :)
    Angelika JJ
    ___
    http://angelikaproject.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam już 20 lat i dalej nie czuje się dorosła, ale dobrze mi z tym :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Przyznam szczerze, ze już od prawie roku jestem pełnoletnia i jak dla mnie nic się nie zmieniło prócz tego, że mam prawo jazdy ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi jeszcze trzeba parę lat do dorosłości, ale pamiętam, że 3-4 lata temu chciałam mieć już ukończone 18 lat. Teraz już tego nie chcę, teraz chcę cofnąć się do czasów przedszkolnych :)

    http://mojezycie-olla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Tęsknie za dzieciństwem, uroczy misiek! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Tak naprawdę dopiero z biegiem czasu doceniamy prostotę tego dziecięcego życia, w kolejnych latach docenisz beztroskę obecnego wieku :) Genialny pomysł na sesję!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Śliczny misiaczek <3333 Genialny bog. Od dawna obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  29. ciekawa sesja, bardzo pozytywna, wszystko o dorastaniu :)) i super, ja mam 20 a nie czuje roznicy w porownaniu z tym jak mialam 17 :PP a mis raczej przypomina akcje 'nie bij mnie, kochaj mnie' :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Fajny post :) Ja mam prawie 16 lat i czasami chciałabym wrócić do czasów jak miałam 4-5 latek <3 Słodki misio :)

    OdpowiedzUsuń
  31. świetne zdjęcia i bardzo mądrze piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  32. To pierwsze zdjęcia jest świetne! :) Super blog :*
    http://myworldmypassions.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wyglądasz na swój wiek :3 Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i bardzo dobrze! :) choć w tym przypadku specjalnie w wersji z kolorowymi ubraniami i rozwalony warkocz, przez co totalnie dziecinnie całość wygląda :)

      Usuń
  34. Myślę podobnie jak ty chociaż mam dopiero 13 lat i jestem jeszcze dzieckiem ale nawet mnie dopadają takie myśli o tym co było parę lat temu ale doszłam do wniosku że nie trzeba się zastanawiać nad tym tym co było tylko iść do przodu . Trzeba się cieszy tym że miało się wspaniałe dzieciństwo a nie obawiać się dorosłością
    http://ollisiek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. masz racje! Dążenie do dorosłości moim zdaniem nie ma sensu, lepiej mieć wspomnienia, a nie udawać jakąś panienkę (nie mówię o wszystkich)
    super zdjęcia i super przekaz :)

    http://claaudiablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. nie wyobrażam sobie, że za rok będę dorosła..
    myślę ,że dorosłość to stan w głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Fajne zdjęcia! :) W ogóle super notka! Dokładnie. Zapominamy o tym co było i idziemy dalej!

    OdpowiedzUsuń
  38. Zgadzam się z Tobą w 100%, a zdjęcia bardzo pomysłowe :)!

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Za dużo rzeczy chciałabym zmienić z przeszłości :/
    Bardzo ciekawy blog i naturalnie obserwuję!
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  40. heheh fajny misio :)
    co powiesz na wspólną obserwację:) poinformuj mnie:)
    ppinkmustache.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. ŚWIETNY POST OBSERWUJE I ZAPRASZAM DO MNIE http://olaiandzia2001.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetny blog ! <3

    http://kaorilive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. cudowne są te bluzeczki w kwiatki, naprawde meega są. Bardzo ładny blog. :3 zapraszam do mnie! http://s0methingood.blogspot.com/2014/04/outfit.html

    OdpowiedzUsuń
  44. Odpisałam Ci na komentarz na moim blogu, ale jakbyś nie zauważyła to piszę tutaj, że kupiłam je w piątek i myślę że jeszcze będą :)
    Mam nadzieję, że uda Ci się coś zdobyć z choice bierz szorty i bluzeczke w kwiaty w razie czego :D
    Ps. Gdzie robione zdjęcia? :)

    OdpowiedzUsuń