wtorek, 4 listopada 2014

Czym jest szczęście?

Szczęście... Czym właściwie jest? Darem? Wymysłem naszej wyobraźni? Rzeczą? Uczuciem? Osobą? A może w ogóle go nie ma?

Dla jednych szczęściem są pieniądze, dla innych uczucie miłości, kolejnych uszczęśliwi jakaś osoba. Możliwości jest wiele, ale jedno jest pewne - szczęścia pragnie każdy a i my powinniśmy starać się dawać je innym. Szczęścia nie kupimy. Jest ono rezultatem naszych działań, gestów. Skutki natomiast widzimy gołym okiem - uśmiech drugiej osoby. Dla mnie jest on wart więcej niż miliony w gotówce.

























Pierwszy krok do szczęścia? Spełnianie marzeń! Zarówno tych naszych jak i tych drugiej osoby. Czasem wystarczy dobry pomysł, determinacja i dużo chęci, aby przy każdym wspomnieniu danej sytuacji uśmiech nie schodził z twarzy przez długi czas. Warto pomagać też innym spełniać marzenia. W końcu nie z każdymi można poradzić sobie samemu! A czy szczęście drugiej osoby nie jest Twoim szczęściem? Małe gesty potrafią tworzyć wielkie rzeczy, a spełnienie marzeń przyjaciela potrafi ucieszyć bardziej niż spełnienie własnych marzeń.

 

Szczęśliwe może być też całe życie. Wystarczy, że dokonamy dobrych wyborów, a codzienne obowiązki takie jak nauka czy praca, nie będą dla nas katorgą a nowym doświadczeniem. Warto doceniać małe rzeczy, a zamiast narzekać - przekształcać je w przyjemności. Przykład? Nie tak trudno go znaleźć nawet w moim życiu i to całkiem niedawno. Będąc poza domem narzekałam, że muszę zaraz wracać, bo trzeba wyjść z psem, a jestem taka zmęczona i nie mam na to najmniejszej ochoty. Na szczęście są na tym świecie ludzie, którzy potrafią mnie sprowadzić na ziemię. W odpowiedzi usłyszałam, że powinnam cieszyć się że ktoś na mnie w tym domu czeka. Że kiedy wejdę, obdarza mnie radością jaką od człowieka spotyka się naprawdę rzadko. Nie wszyscy mają takie szczęście, że ktoś czeka na nich w domu. Nie wszystkim ktokolwiek wita na wejściu.
























Jest jeszcze jeden rodzaj szczęścia - druga osoba. Bo wielu z nas ma w swoim życiu kogoś, na kogo widok od razu pojawia się uśmiech na twarzy. Nie trzeba nic mówić, robić, wystarczy sama obecność. A jeśli uważasz, że nie masz takiej osoby, może po prostu jej nie zauważasz? Czasem warto się rozejrzeć dookoła, aby szczęście nie przelatywało nam między palcami. Bo szczęście jest czymś, co wypływa od innych, ale sami musimy je złapać! ;)



A dla Ciebie, czym jest szczęście?

19 komentarzy:

  1. pozytywny post!

    ___________________________
    a u mnie?
    ja i moj wywiad w Avanti
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne pierwsze zdjęcie, ale czuję niedosyt! Po początku spodziewałam się jakiejś sesji :P

    OdpowiedzUsuń
  3. dla nas szczęściem jest... czymś nieokreślonym, ponieważ nauczyłyśmy się cieszyć nawet drobnostkami :)
    bardzo pozytywny post i świetne zdjęcia, http://julka-paulinaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post jak zwykle.
    Pojęcie szczęścia dla każdego jest czymś innym, ale i tak powinniśmy cieszyc sie z małych rzeczy...
    Zazdroszczę zdjęcia z Aleksem :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietny:) dobrze sie go czytalo♥

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowicie pozytywny post. Dla mnie szczęście jest.. Sama nie wiem to takie coś co się czuje xd +piękne zdjęcia
    superman-is-here-diy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. szczęście to jest zdrowie i umiejętność dostrzegania tego, co dla wielu jest niezauważalne, spokój i harmonia, możliwość życia tak jak chcemy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo fajny post, lubię takie przemyślenia :)

    jeśli masz ochotę, zapraszam na rozdanie ciekawych kosmetyków :)
    http://packofblueberry.blogspot.com/2014/11/giveaway.html

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak! :D Spełnianie marzeń drugiej osoby też jest ważne,. :> W końcu drugi człowiek powinien wywoływac na naszej uśmiech. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczescie - staram sie je odnajdywac codziennie w drobiazgach i szczegolach, cieszy mnie bliskosc kochanych osob, odnoszone male sukcesy, kontakt z przyroda, piekne przedmioty, muzyka, harmonia. Szczescie mozna czerpac z kazdej rzeczy :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Great blog♥

    How about follow each other?
    I follow your blog. Waiting for you♥

    My Blog: http://juliemcqueen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Na tych zdjęciach rzeczywiście jest pełno szczęścia i pozytywnej energii ♥

    www.laura-ss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. spełnianie marzeń i zachcianek oraz przebywanie z drugą i ważną dla mnie osobą ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne zdjęcia!
    Przekazujesz mnóstwo energii! :)

    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  15. dla mnie spełnieniem marzeń i czekoladą ;3

    OdpowiedzUsuń
  16. milosc i rodzina to zdecydowanie najwieksze szczescie dla mnie ;) bardzo optymistyczne spojrzenie na swiat,podoba mi sie :)

    http://xavilove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń