czwartek, 27 sierpnia 2015

Prowadź mojego Facebook'a... po śmierci


Internet, telefony i cały mobilny świat przejęły kontrolę nad naszym życiem. Poznając nowe osoby nie liczą się nawiązane relacje, ale dodanie go do grona przyjaciół na Facebooku. Nie potrafimy pielęgnować kontaktów międzyludzkich bez niego. Zwierzamy się tam z najdrobniejszych szczegółów naszego życia. Wszyscy wiedzą co lubimy, czego aktualnie słuchamy, gdzie jesteśmy. Mnóstwo zdjęć zasypuje tablicę. Ostatnio coraz więcej znajdziemy tam także informacji na temat ludzkich tragedii, a nawet śmierci. Internetowe znicze mnożą się na profilach osób, które odeszły. No właśnie, ktoś odszedł, ale na wspomnianym Facebook'u dalej istnieje.

Jakiś czas temu pojawiła się na facebooku opcja "opiekun konta". Polega ona na wybraniu osoby, która "zaopiekuje się Twoim kontem, gdyby coś Ci się stało". Zaopiekuje się moim kontem? Wstawi zdjęcia z uroczystości pożegnania, bo przecież liczą się tylko lajki? A może będzie dodawała znajomych, którzy po latach przypomną sobie, że kiedyś istniałam? Ewentualnie usunie z grona moich znajomych osoby, które zostawią wirtualny znicz na mojej tablicy. Nie cierpię tego i wstyd się do nich przyznawać!


Nie mam pojęcia kto był na tyle inteligentny, aby wymyślić takie głupoty. Nie rozumiem po co ktoś miałby prowadzić nasze konto na portalu społecznościowym gdyby coś nam się stało. I nie, wcale nie chodzi o to, aby dana osoba usunęła nasze konto. Od tego jest zupełnie inna opcja, która mimo wszystko brzmi równie przerażająco: "Jeżeli chcesz, aby konto zostało usunięte po Twojej śmierci, wszystkie znajdujące się na nim informacje, zdjęcia i posty zostaną nieodwracalnie usunięte z Facebooka. Gdy otrzymamy informację o Twoim odejściu, nikt nie będzie mógł już wyświetlić Twojego profilu. 
Jeżeli zachowasz swoje konto na Facebooku, znajomi i rodzina będą mogli odwiedzać Twój profil i wspominać Cię.".

Niestety opcja wybrania opiekuna konta dostępna jest tylko od 18 roku życia - co również jest dla mnie nie zrozumiałe. Dla ciekawskich i zainteresowanych jak do tej opcji dotrzeć: ustawienia > bezpieczeństwo > opiekun konta. Co o tym sądzicie? Czy nie uważacie, że wirtualny świat powoli zaczyna przekraczać granice?





szminka: KLIK | koszula: KLIK | szorty: KLIK | zegarek: KLIK | bransoletki: KLIK

16 komentarzy:

  1. Z jednej strony masz trochę racji, ale z drugiej ja widzę też plusy tej nowej funkcji. Jak wiadomo facebook stał się tak na prawdę częścią naszego życia prawie każdy w wieku do 30lat go posiada i jest to szybkie źródło informowania nawet o czyimś odejściu. Innym może wydawać się to głupie mnie zaś zdaje się dobre. Mam wielu znajomych, którzy maszkają w różnych zakątkach Polski czasem nawet świata i szczerze mówiąc chciałabym aby mnie pożegnali i myślę, że oni również chcieliby wiedzieć o takie ważnej rzeczy, a tak na prawdę bez tej funkcji mogliby się nie dowiedzieć. Myślę, że administrator nie wprowadził tej funkcji w celu żeby ktoś przejął konto i je prowadził, bo zapewne są jakieś ograniczenia do korzystania z niego po czyjejś śmierci. Ciekawy temat wybrałaś :)
    Moj blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się cieszę, że mam 19lat i dorastałam kompletnie inaczej. Jak teraz widze jak dzieciaki dorastają, to im tylko współczuję. Zero dworu, tylko internet..

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że dobrze, że strona możne zadbać o usunięcie danych po kogoś śmierci, nie każdy chciałby żeby jego konto dalej istniało. Dziwi mnie tylko, że ta opcja opiekuna jest dostępna od 18 roku życia.
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. myślę, że wirtualny świat jest tak samo rzeczywisty jak ten niewirtualny. rozmowy pisanie przez internet, smsy, rozmowa przez telefon czy rozmowa na żywo to wciąż ta sama rozmowa tylko za pomocą różnych środków przekazu. internet to nie jest żadna fikcja ani świat równoległy. to nowy element rzeczywistości. nie widzę nic zdrożnego w takim opiekunie konta. skoro po śmierci ktoś odziedziczy nasze książki, ubrania, psa, pieniądze to czemu nie nasz dorobek w świecie wirtualnym? w czym nasz facebook jest gorszy od albumu z naszymi zdjęciami? to taka sama pamiątka. czym nasza działalność na fb różni się np. od rysowanych przez nas obrazów? jedno i drugie to nasza twórczość i sposób wyrażania siebie.

    chciałabym, żeby po mojej śmierci moi bliscy mogli odwiedzać mój profil, oglądać dodane przeze mnie zdjęcia i czytać moje statusy. nie wyrzuciłabym czyichś zdjęć, bo umarł więc czemu kasować po śmierci jego profil?

    OdpowiedzUsuń
  5. myślę, że opcja opiekuna konta jest dostępna od 18 roku życia bo do uzyskania pełnoletności z automatu prawo do konta zmarłego dziecka ma osoba, która była jego prawnym opiekunem. osoba niepełnoletnia ma organiczną zdolność do decyzji prawnych i nie może sobie wybrać opiekuna, bo ona tego opiekuna ma narzuconego i z reguły to są rodzice.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie, jeżeli prawny opiekun nie zna hasła do naszego konta, nie zaloguje się ani bezpośrednio przez nasz profil, ani nie może nic zrobić ze swojego prywatnego konta. Nasze konto po prostu będzie dalej istniało i nic nie będzie się na nim działo, nikt nie ma do niego dostępu.

      Usuń
  6. Pierwej chciałem napisać o tym, że za bardzo nihilistycznie podchodzisz do naszej internetowej rzeczywistości. Jednakże po przeczytaniu informacji o kotach(o czym swoją droga nie wiedziałem) zwracam honor Tobie jednocześnie sankcjonując moja pierwszą myśl. O lajkach coś pisałem na swoim blogu. Jeżeli komuś nie przeszkadza ta odrobina kryptoreklamy to zapraszam:
    https://palewiecmysle.wordpress.com/2015/08/25/co-z-tymi-lapkami/

    OdpowiedzUsuń
  7. Opiekun konta? Bez sensu ale druga opcja aby usunąć konto po śmierci jest na miejscu, tylko tak jak piszesz, drastyczna.

    Serdecznie zapraszam na rozdanie http://forliveop.blogspot.com/2015/08/rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń
  8. CUDOWNE ZDJECIA :)

    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz słyszę o tym co napisałaś i powiem szczerze, ze nawet nie wiem co o tym myśleć .
    Fajna masz koszule.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet nie wiedziałam, że istnieje taka opcja..

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę tylko jeden logiczny powód, dla którego ktoś po mojej śmierci miałby wchodzić na moje facebookowe konto - po to, by je usunąć. Kropka. Nic więcej. KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj niesamowity blog pełen energii i ciekawych stylizacji chciałabym cię zaprosić do wziecia udziału w konkursie na najlepsza stylizację masz ogromne szanse na wygrana zestawu kosmetyków.
    jeśli się zdecydujesz wejdz https://www.facebook.com/In.English.Style.UK/photos/a.880513825371492.1073741828.863811313708410/883876058368602/?type=1&theater

    OdpowiedzUsuń