sobota, 8 sierpnia 2015

Ufasz mu?



Ja mu nie ufam. Nikomu nie ufam. Ciężko mnie oswoić. Ludzie do mnie podchodzą, a ja... ja się boję. Boję się do nich odezwać, boję się uśmiechnąć. Najpierw muszę posłuchać. Muszę poznać człowieka, zobaczyć jaki jest dla innych. Nie każdy zasługuje na moje zaufanie, na możliwość poznania mnie. To nikt inny - to właśnie ludzie nauczyli mnie, że powinnam być ostrożna.

Wszystko zaczęło się, kiedy byłam małym dzieckiem. To właśnie wtedy poznaje się otoczenie i cały świat, a największym bohaterem w życiu małego człowieka jest ojciec. Pracując za granicą nie zawsze mógł być obok, ale małe dziecko tego nie zrozumie. Dla mnie jego po prostu nie było. Nie było mojego bohatera. Ciągle przychodziły dzieci, które chciały się ze mną bawić. Nie znałam ich, albo po prostu znać nie chciałam. Nie ufałam nawet im. Byłam małą, nieufną istotą.




Teraz też nie jest ze mną łatwo. Przyjaciół się wybiera? To nie taka prosta sprawa. Najpierw etap poznawania. Muszę zobaczyć, że warto. Że drugiej osobie zależy. Że jesteśmy tacy sami. Ale nawet kiedy już się zacznę do tego przekonywać... coś powoli zacznie mnie wycofywać z każdej relacji. To wspomnienia. Wracają jak bumerang i nie chcą odejść. Chyba każdy w swoim życiu miał osobę, której zaufał, z którą był mocno związany, a ona tak po prostu zniknęła z naszego życia. Chciałabym otworzyć się na nowe znajomości, oddać się w pełni przyjaźni, miłości, ale nie potrafię. Zawsze coś "tam w środku" będzie mnie blokowało.

W pewnym momencie mojego życia pojawiła się osoba, której udało się mnie oswoić. Ba, ten ktoś zrobił to bardzo szybko. Wciąż powtarzał słowa "Nie ufaj ludziom. Mi też nie ufaj." I wiesz co? Zaufałam tylko jemu, a jednak miał rację. Następnym razem się posłucham. Nie zaufam. Sobie też nie ufam. Boję się wielu rzeczy, bo nie wierzę w swoje możliwości. Nie wierzę, że potrafię. A Ty, ufasz mu?






14 komentarzy:

  1. Jakbym czytała dokładnie swój opis, jestem dokładnie taka sama. W towarzystwie dopiero co poznanych osób jestem zamknięta, wycofana i cicha co czasami jest różnie odbierane. Ale niestety najpierw musze kogoś poznać i się do niego przekonać żeby sie otworzyć. Chociaż czasami zdarzają się takie osoby przy których czuję sie na tyle swobodnie, że potrafię sie otworzyć po 5 minutach znajomości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię poznawac nowych ludzi i nawiązywać nowe, dłuższe znajomości. Ale zanim okrzyknę kogoś swoim kolegą/przyjacielem, musi upłynąć naprawdę bardzo wiele czasu. Z obcymi ludźmi rozmawiam jedynie na tematy ogólne, nie uzewnętrzniam się ze wszystkim - na to przyjdzie pora, jeżeli ta osoba będzie godna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię zawierać nowe znajomości, ale denerwuje mnie, gdy inny rzucają słowem "przyjaciel" na prawo i lewo ._.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jestem zupelnie inna, kompletnie;o

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja swojego nigdy nie miałam obok siebie, i z tego powodu mam tylko jedngo przyjaciela z ktorym znam sie od dziecka ;) super stylizacja ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie wyglądasz! :D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mojego też nie było, w sumie dalej nie ma. Śliczne zdjęcia! ;)
    W wolnej chwili zapraszam do siebie: http://zzyciawzietexd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja już nieźle się zawiodłam na ludziach. Teraz zanim zaufam musi minąć dużo czasu...
    Śliczne zdjęcia.
    tyglysia.blogspot.com(KLIK)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja teraz do ludzi podchodzę z dystansem. śliczna koszulka♥

    http://delavie-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam podobnie. Zawsze czuję dystans do nowopoznanych ludzi... sama nie wiem czemu. Tak już jakoś mam. Chociaż są też wyjątki...

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie napisany post, ja również mam ograniczone zaufanie. Ale u mnie polega to na tym , że lubię poznawać nowych ludzi, ale nie pozwalam im dotrzeć do siebie do końca, wynika to z ostrożności. Nie raz zawiodłam się na ludziach, ale cóż, na tym chyba polega życie. Fajnie że się tutaj tak otworzyłaś,to się ceni :)

    pinkk-rainbow.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne zdjęcia <333
    Zaufanie to podstawa i lepiej go nie tracić ;]

    Zapraszam: http://bywikkis.blogspot.com/2015/07/przeglad-strony-dresslinkcom.html
    Poklikasz w linki w przeglądzie strony dresslink.com? Z góry dziękuję ;*

    OdpowiedzUsuń