niedziela, 11 października 2015

Studencie, ogarnij się!

Pierwsze dwa tygodnie studiów za mną i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że dobra organizacja jest jednym z najważniejszych czynników, żeby życie studenta przebiegało prościej i z mniejszą liczbą problemów i niedociągnięć. Problemów i wątpliwości było wiele, ale jest już coraz lepiej :)


~ Zacznijmy więc od początku. Przyznam, że przygotowując się do studenckiego życia, wiele czytałam w internecie i znalazłam mnóstwo pytań na temat "zeszytów na studia". Wszystko oczywiście zależy od danego przedmiotu i ilości, jaka będzie zapisywana. Zdecydowana większość osób ma zwykłe zeszyty z przekładkami, gdzie każdy kolor oddziela inny przedmiot, wykłady, ćwiczenia. Czy to dobre rozwiązanie? Szczerze powiedziawszy nie wie, jak dla mnie na niektóre przedmioty byłoby tam za mało kartek, na innych połowa kartek by się zmarnowała. Ja skorzystałam więc z arkuszy na dokumenty, folii i kartek A4. Na uczelnię zabieram zazwyczaj ze sobą tylko kilka kartek, żeby nie nosić tego wszystkiego ze sobą. W domu wkładam je na miejsce. Każdy przedmiot ma swój osobny kolor, z przodu wykłady, z tyłu oddzielone ćwiczenia. Czy ten sposób się sprawdza? Jak na razie owszem, zobaczymy czy wygodnie będzie się później uczyć do egzaminów :)


~ Niezbędnikiem studenta według mnie jest... kalendarz. Już w pierwszym tygodniu studiów zapowiedziano nam pierwsze egzaminy i kolokwia, przy czym to nie jest już liceum i nie będą o tym przypominać na każdych zajęciach, a jestem pewna że za miesiąc nie będę pamiętała że mam ten egzamin. Studia to nie tylko nauka, warto więc mieć gdzie zapisać jakieś informacje o imprezach ;) Przydaje mi się on także do zapisywania odwołanych zajęć, zmianach godzin zajęć, zapisywaniu terminów bardziej odległych zadań domowych itp.


~ Pamiętaj, że studenci mają często więcej zniżek. Warto odłożyć dodatkowe grosze, czy to na bieżące wydatki, czy uzbierać większe oszczędności i spełnić jakieś marzenie ;) Jednym z przykładów jest aplikacja "Studencka karta", którą można pobrać na telefon.

~ Już w pierwszy dzień zgubiłam się na kampusie uczelni, a wyciąganie kalendarza z planem lekcji po każdych zajęciach nie było zbyt praktyczne. Z pomocą przyszła mi aplikacja "Kiedy wykład", z którą połączone jest wiele uczelni. Jeśli pojawi się jakaś zmiana sal czy godzin na planie, od razu mam do tego dostęp. Mogę też porównywać godziny moich zajęć z godzinami zajęć znajomych z innych kierunków. Polecam jak najbardziej, pomogło mi to w wielu sytuacjach!


~ Jedną z bardzo przydatnych rzeczy, o czym przekonałam się już w pierwszym tygodniu, jest pendrive. Notatki z poprzednich lat, programy których używamy na studiach i wiele innych rzeczy w jednym miejscu. Warto zaopatrzyć się w coś "innego" niż wszyscy, bo często dajemy w kilka osób pendrive'a dla jednej osoby, która to wszystko zgrywa ;) Mój kupiłam tutaj: KLIK


Jeśli macie jakieś pytania, zachęcam do dyskusji w komentarzach, ja tymczasem resztę wolnego czasu przeznaczę na naukę :)

16 komentarzy:

  1. Bardzo podobnie zabrałam sie za zorganizowanie moich studiów. Przede wszystkim na wykłady i ćwiczenia zabieram ze sobą tylko jeden zeszyt i długopis ;)
    Pendrive jest bardzo przydatny, jednak do przechowywania wszystkich materiałów służy mi pamięć zewnętrzna. Nie chciałabym zasypać laptopa byt wieloma danymi.

    Powodzenia na twoim kierunku ;)
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe sposoby! Mi do studiów jeszcze daleko także na razie o tym nie myślę :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  3. jak sie ciesze, ze jeszcze jestem w liceum, haha :D

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczny zestaw studencki :) piórnik zwłaszcza. Ja póki co odpoczywam, na studia może zarok.

    OdpowiedzUsuń
  5. A http://happinessismytarget.blogspot.com/?m=1jąnwm czy iiść na studia , lepiej cośswojego zzałożyć

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja siostra nosi bruliony,jeden do około 4 przedmiotów i sobie chwali, nie ma tyle noszenia :D Ogółem o studiach niby myślę, ale skupiam się, by przeżyć 2 klasę liceum, która okazuje się być małym koszmarkiem...Powodzenia!!
    http://porcelanovvy.blogspot.com/2015/10/24-recencja-marsjanin-film.html zapraszam na reckę :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy wpis.
    Pozdrawiam :)
    www.veroniiic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. O jeszcze troche i ja tez dołacze do grona studentów :D Powodzenia w studenckim życiu :)
    http://aparatkaa97.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny wpis! :D


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ej! Nie słyszałam o tej aplikacji a od czterech lat jestem studentką :o
    Świetna sprawa, muszę koniecznie ją pobrać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cześć :)
    Jestem bloggerką kosmetyczną, i za pośrednictwem pewnej firmy zostałam "zatrudniona" do tego, żeby rozsyłać informację o konkursie stworzonym właśnie dla bloggerek :)
    Ja już wygrałam w tym konkursie, czekam na swoją paczkę, która ma przyjść jutro. Może i Tobie się uda :)
    Konkurs tutaj:
    http://hotawards.pl/wygraj-kosmetyki/njqv8v3
    Świetnego masz bloga, powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć :)
    Jestem bloggerką kosmetyczną, i za pośrednictwem pewnej firmy zostałam "zatrudniona" do tego, żeby rozsyłać informację o konkursie stworzonym właśnie dla bloggerek :)
    Ja już wygrałam w tym konkursie, czekam na swoją paczkę, która ma przyjść jutro. Może i Tobie się uda :)
    Konkurs tutaj:
    http://hotawards.pl/wygraj-kosmetyki/njqv8v3
    Świetnego masz bloga, powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten patent z kartkami jest bardzo przydatny, na pewno go wykorzystam kiedy będę szła na studia :D
    Ciekawe są takie aplikacje, nawet nie wiedziałam że istnieją takie :o
    Co tu więcej pisać, powodzenia na studiach kochana!
    Pozdrawiam :*
    wkomenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nie jestem studentem ale widząc takie aplikacje na komórce mojego kuzyna postanowiłem je zobaczyć. Myślę że są przydatne :)
    A brulionów to ona ma mnóstwo, ciągle jakieś notatki ! Zycie studenta nie jest łatwe :/
    Zapraszam do mnie !
    http://przemekadamczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jako uczennica też też korzystam z takich sposobów :) Kalendarz to podstawa!

    http://pozytywnikk.blogspot.com/
    Serdecznie zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń