sobota, 9 stycznia 2016

Pieniądze są najważniejsze


Przechodząc obok człowieka często można z góry ocenić czy jest typowym bogaczem, czy zwykłym szarym człowieczkiem, któremu los nie zesłał milionów. Jednak nie wszyscy chwalą się zawartością swojego portfela przenosząc to na wygląd zewnętrzny, co zazwyczaj jest oczywiście zaletą. A może jednak lepiej by było poznać od razu ich "prawdziwe ja"?

Znasz go kilka lat. Widujesz codziennie. Małe znaczki z logo znanych marek nie rzucają Ci się w oczy, mimo tego że są. Metek spod koszulek nie wyciągasz. Nie znasz zapachu wszystkich perfum, więc wąchasz te konkretne bez świadomości że to "słynny Calvin". Nie zwracasz uwagi na najnowsze sprzęty w domu. Wakacje? Każdy czasem zaszaleje z jakimś wyjazdem. Ale żeby tak co roku? ...




Po pewnym czasie zaczynasz wszystko zauważać. Brak sensu jedzenia obiadów w domu, skoro można codziennie zjeść na mieście. Nie, nie w tanim barze typowym dla studentów. iPhone, Macbook, markowe dosłownie wszystko. Od czapki, przez koszulkę, majtki, spodnie, po skarpetki. O butach chyba nie muszę wspominać. Określenie "markowy dom" objęłoby zdecydowanie za mały obszar. Śmiało można to określić po prostu markowym życiem.

Po pewnym czasie zaczynasz czuć tę różnicę. Zaczynasz czuć jego przewagę. Halo, nie stać mnie na nowy samochód, kolejną parę wymarzonych butów i upragniony wyjazd poza Europę. Dla większości z Was to oczywiste, że trzeba przez pewien czas oszczędzać, trochę odłożyć i wtedy pomyśleć o takich "luksusach". Ale nie dla każdego. I nieważne czy te osoby mają pieniądze zarobione przez siebie czy dostają je od rodziców, którzy do biednych nie należą. To osoby, które są przyzwyczajone do posiadania w domu takiej gotówki. Dla których to wszystko jest normalne. Po pewnym czasie zaczynasz zauważać, że to jednak nie rodzina jest dla nich priorytetem. Nie najbliżsi, pasje, marzenia. To praca. Praca i pieniądze. Nie przyzna się do tego. A Ty... Tkwiąc w takiej relacji poczujesz, że nie możesz mieć wszystkiego. Pewnie poczujesz się kimś gorszym, przewinie Ci się wiele myśli, ale pamiętaj. Są rzeczy ważne i ważniejsze. I nie każdy jest na tyle bogaty umysłowo, aby to zrozumieć. Może... może kiedyś zrozumiesz wartość pieniądza.



27 komentarzy:

  1. Buty ❤️


    _____________________
    blog.justynapolska.com
    Fashion & Makeup

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację za pochopnie oceniamy nawet zwykłych przechodniów.
    A co do butów są obłędne. Jak można wiedzieć gdzie kupiłaś?
    http://blogbyklodii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie napisałaś ten post. Ładne zdjecia.

    OdpowiedzUsuń
  4. jak dla mnie szastanie kasą na prawo i lewo to nie rozwiązanie
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. teraz wszystkim brakuje docenienia rzeczy niematerialnych.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tego posta trzy razy i nie końca rozumiem...Czy reklamowałaś nowe buty, czy chciałaś upokorzyć tych, których na takie buty, ani schowane czy wystające z odzieży metki nie stać? Nie obraź się na mnie, ale ja naprawdę nie rozumiem, o co tak naprawdę Ci chodzi... Ja osobiście nie zwracam uwagi na markowy ubiór. Dla mnie liczy się człowiek, jego charakter etc.,a nie jego markowe buty, ciuchy itp.? No chyba, że jest to typowo reklamowy blog, to przepraszam za swój komentarz... Pozdrawiam Cię serdecznie;)
    P.S. A na marginesie chciałabym dodać,że obecne społeczeństwo jest raczej ubogie i mało kogo stać na wystawianie metek, w celu podkreślenia tego, że nosi markowe ciuszki...Tak czy inaczej, zawsze mnie to ,,raziło"... I nie raz odcinałam metki nożyczkami, żeby nie drażnić tych biedniejszych... Jeśli naprawdę i zrozumiałam Twoich intencji, to bardzo przepraszam... Skomentowałam to tak, jak zrozumiałam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadnej reklamy w poście nie ma ;) I chyba rzeczywiście nie zrozumiałaś. Nikogo też nie chciałam upokorzyć, nie mam pojęcia nawet skąd ta myśl, szczególnie że sama stawiam się na miejscu tego "szarego człowieka". Wręcz przeciwnie, jeśli ktokolwiek został negatywnie oceniony to właśnie ci, których na to wszystko stać (ale też nie wszyscy oczywiście): "Po pewnym czasie zaczynasz zauważać, że to jednak nie rodzina jest dla nich priorytetem. Nie najbliżsi, pasje, marzenia. To praca. Praca i pieniądze." Tak jak wspomniałaś, większości nie stać na "markowe życie", o którym pisałam w poście i przy bliższych relacjach z tym drugim typem człowieka, uwierz mi, miałabyś podobne zdanie. Niestety nie wszyscy doceniają wartość pieniądza. Wszelkie moje posty są pisane jakby nie patrzeć na podstawie mojego życia :)

      Usuń
    2. Witaj Aniu;) No teraz, to Cię rozumiem i zgadzam się z Tobą w stu procentach;) Czasami wystarczy zmienić nici styl pisania i już wszystko jasne;)Fajnie, że odezwałaś się u nie na blogu, bo nie pamiętałabym, żeby tu zajrzeć ponownie;) Tyle jest tych blogów, że czasami brakuje czasu na komentarz... Pozdrawiam Cię bardzo gorąco i od dzisiaj będę tu częściej zaglądała;)Aniu, nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło;) Bo dzięki temu, że odezwała się u mnie,zwiększy Ci się ruch na stronie, bo każdy będzie ciekawy, co też ja Ci tam ,,naskrobałam"?;)Jeszcze raz cieplutko Cię pozdrawiam i przesyłam buziaczki;)

      Usuń
  7. pięknie i łatwo się mówi ze dla nas są rzeczy ważniejsze jak rodzina zdrowie itp wiadomo to jest podstawą i fundamentem naszego życia ale pieniądze są nią również czy tego chcemy czy nie.. jesteśmy definiowani poprzez to co posiadamy a nie to kim jesteśmy takie są czasy trzeba to zrozumieć i umieć się w tym odnaleźć masz rację nie wolno nigdy postawić pieniędzy wyżej i poświęcić naszych fundamentów na rzecz pieniędzy jednak nie wolno nam też o nich w życiu zapomnieć bo bardzo ułatwiają życie.. pięknie byłoby żyć ideami i wierzyć że ludzie cenią bardziej to jacy jesteśmy niż to co mamy zyczylabym tego sobie i innym ale.. czasem w życiu bywa różnie i chwalimy się metkami i pieniędzmi zamiast po prostu sobą.. tak czy inaczej świetny post ciekawie napisany :)
    www.mafashima.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. pięknie i łatwo się mówi ze dla nas są rzeczy ważniejsze jak rodzina zdrowie itp wiadomo to jest podstawą i fundamentem naszego życia ale pieniądze są nią również czy tego chcemy czy nie.. jesteśmy definiowani poprzez to co posiadamy a nie to kim jesteśmy takie są czasy trzeba to zrozumieć i umieć się w tym odnaleźć masz rację nie wolno nigdy postawić pieniędzy wyżej i poświęcić naszych fundamentów na rzecz pieniędzy jednak nie wolno nam też o nich w życiu zapomnieć bo bardzo ułatwiają życie.. pięknie byłoby żyć ideami i wierzyć że ludzie cenią bardziej to jacy jesteśmy niż to co mamy zyczylabym tego sobie i innym ale.. czasem w życiu bywa różnie i chwalimy się metkami i pieniędzmi zamiast po prostu sobą.. tak czy inaczej świetny post ciekawie napisany :)
    www.mafashima.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak , pieniądz nie śmierdzi jak mówią starzy ludzie i coś w tym jest. Oczywiście wszelki umiar musi być zachowany, ja niestety kompletnie nie czuję wartości pieniądza, co też jest dobre. Co do szpanu, metek, nie złoszczę się na ich niewolników, bardziej mi ich żal. Niestety prawdą jest, że najczęściej rzeczy firmowe są lepsze i jeśli kupowane są dla jakości, a nie metki to wybaczam.

      Usuń
  9. Świetnie opisałaś ten problem, zgadzam sie!
    Dopiero jak człowiek zacznie zarabiać własne pieniądze to poczuje ten ból przy wydawaniu i żyje ze świadomością ile i jak ciężko musiał na nie pracować.

    www.uszyj-to.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Najbardziej szanują pieniądze ludzie biedni ! ;) Świetnie napisałaś , myślę że parę moich znajomych powinno ten wpis przeczytać ;)
    Pozdrawiam i również zapraszam na mojego bloga ;)
    http://swiatkobietyblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam Twój styl pisania *-* Zgadzam się z Tobą w 100%!
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Pieniądze wcale NIE SĄ NAJWAŻNIEJSZE w Naszym życiu !!!

    Chociaż światem rządzi...

    http://pozytywnie-nastawiona.blogspot.com/2015/06/pieniadz.html

    Dla mnie liczy się przede wszystkim...

    http://pozytywnie-nastawiona.blogspot.com/2015/12/niematerialnosc.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawie opisane twoje spojrzenie na swiat :)
    https://smaczniezdrowoblog.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawie opisane twoje spojrzenie na swiat :)
    https://smaczniezdrowoblog.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak ja nie lubię, gdy ktos zwraca uwage na stan materialny ;/

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Fantastycznie pozujesz! Pozdrawiam! wisienka99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastycznie pozujesz! Pozdrawiam! wisienka99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz bardzo piękny uśmiech i śliczny kolor włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo dobrze napisane. Szkoda że nie wszyscy wiedzą jakie wartości w życiu powinni stawiać na pierwszym miejscu, a dowiadują się o tym kiedy jest już za późno...

    OdpowiedzUsuń
  20. Po tym poście zrozumiałam że piniądze nie są najważniejsze, że te wakacje i perfumy również. Nie mam pojęcia czy dobrze zrozumiałam ale i tak uwarzam, że dobrze napisałaś :)
    http://life-patuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Znałam kiedyś własnie takiego kola, miał wszystko..I tak jak piszesz, praca i cash (i wygląd!) najważniejsze.

    http://www.justcleo.pl/2016/01/december-mix-on-instagram.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post. Jak to mówią - pieniądze szczęścia nie dają, ale pomagają żyć.

    OdpowiedzUsuń
  23. Rzeczywiście czasami ludzie wpadają w błędne koło i myślą tylko o pieniądzach, markowych rzeczach i szpanowaniu
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń